Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski

 

Regulamin rekrutacyjny

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„SENIORZY NA START!”

 

§ 1

Postanowienia ogólne

 

1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji w tym naboru i doboru uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie Grantobiorcy – Gminy Lubień Kujawski pt. „SENIORZY NA START!”, zwanym dalej „Projektem”, współfinansowanym z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza w ramach Priorytetu 7.  Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 - 2027,  Działanie FEKP.07.04 Wspieranie integracji społecznej, na podstawie umowy o powierzenie grantu nr 0014-1/25/KS-EFS+ z dnia 24 września 2025 r.

2. Użyte w regulaminie rekrutacji określenia oznaczają:

Grantobiorca – oznacza Gmina Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski.

Grupa docelowa – oznacza osoby powyżej 60 roku życia, które zamieszkują obszar LSR, czyli obszar następujących gmin: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, Włocławek i Miasto Kowal.

Biuro projektu – oznacza Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski

Dokumenty zgłoszeniowe – oznaczają dokumenty, o których mowa w § 9 Regulaminu.

Kandydat/ kandydatka – oznacza osobę zainteresowaną uczestnictwem w Projekcie.

Uczestnik/ uczestniczka Projektu – oznacza osobę która:

spełnia kryteria grupy docelowej (osoba mająca ukończony 60 rok życia w momencie

przystąpienia do projektu), zamieszkała na terenie obszaru LSR;

b) podpisała wszystkie dokumenty rekrutacyjne, udostępniła dane osobowe;

c) została zakwalifikowana do udziału w Projekcie w oparciu o Regulamin rekrutacji i zatwierdzoną listę przez Beneficjenta.

Opiekun faktyczny – oznacza osobę sprawująca, bez obowiązku ustawowego, stałą opiekę nad pacjentem, który ze względu na wiek, stan zdrowia albo stan psychiczny opieki takiej wymaga (iż. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).

Dane osobowe – oznaczają dane osobowe w rozumieniu Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781, z późn. zm.), dotyczące Uczestników Projektu, które muszą być przetwarzane przez Instytucję Zarządzającą oraz Beneficjenta w celu wykonywania obowiązków państwa członkowskiego w zakresie aplikowania o środki wspólnotowe i w związku z realizacją projektów w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Przetwarzanie danych osobowych – oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie a zwłaszcza te, które wykonuje się w ramach projektu grantowego „Wspieranie integracji społecznej seniorów” nr FEKP.07.04-IZ.00-0014/24, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Województwo Kujawsko-Pomorskie będące Instytucją Zarządzającą dla Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza, z siedzibą przy Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń.

OPS – oznacza Ośrodek Pomocy Społecznej.

 

§ 2.

INFORMACJE O PROJEKCIE

 

1. Projekt pod nazwą „SENIORZY NA START!” jest realizowany przez GMINĘ LUBIEŃ KUJAWSKI

2. Celem projektu jest podniesienie aktywności społecznej, kulturalnej i fizycznej osób starszych narażonych na marginalizację  społeczną - 15 osób, które ukończyły 60 rok życia i zamieszkujących obszar LSR.

3. Biuro Projektu znajduje się w Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawskiego. Biuro Projektu czynne jest przez 5 dni w tygodniu w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30, wtorek od 7.30 do 16.00, piątek od 15.30 do 15.00.

4. Osoba odpowiedzialna za rekrutację: Anna Kilichowska, telefon kontaktowy: +48 54/2555027

4. Okres realizacji projektu: 01.10.2025 r. – 31.07.2026 r.

5. Udział uczestników w projekcie jest bezpłatny.

6. Źródła finansowania projektu: dofinansowanie projektu z UE – 94.633,30 zł, wkład własny – 4.980,70 zł, wartość całego projektu wynosi 99.614,00 zł.

§ 3.

WARUNKI UCZESTNICTWA

 

1. Uczestnikami Projektu mogą być osoby, które w chwili przystąpienia do Projektu posiadają ukończone minimum 60 lat, zamieszkują na terenie gminy Lubień Kujawski.

2. Kryterium kwalifikowane jest na podstawie danych zawartych w formularzu rekrutacyjnym składanym przez Kandydata przed przystąpieniem do projektu.

3. Zasady rekrutacji projektu są zgodne z polityką równych szans.

4. Przyjęcie dokumentów zgłoszeniowych nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się do udziału w projekcie.

5. Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych w sumie 15 osób (12 Kobiet/ 3 Mężczyzn), w wieku powyżej 60 roku życia, zamieszkujących obszar LSR.

 

§ 4.

PROCEDURA REKRUTACYJNA

1. Rekrutacja będzie miała charakter otwarty.

2. Planowany okres rekrutacji wstępnej: 01.10.2025 r. – 20.10.2025 r.

3. Rekrutacja prowadzona jest w oparciu o regulamin, za pomocą dokumentów rekrutacyjnych.

4. Personel Projektu jest odpowiedzialny za przeprowadzenie procesu rekrutacji oraz dokonanie wyboru Uczestników Projektu.

5. Rekrutacja składa się z następujących etapów:

a) rozpowszechnianie informacji o rekrutacji do Projektu i wymaganych dokumentach zgłoszeniowych w biurze projektu czyli siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, w wersji papierowej oraz na stronie internetowej Gminy Lubień Kujawski, BIP Ośrodka Pomocy Społecznej, mediach społecznościowych wnioskodawcy oraz na tablicy ogłoszeń.

b) przyjmowanie zgłoszeń od kandydatów, którzy będą składać wypełnione dokumenty zgłoszeniowe w biurze projektu – listownie, drogą elektroniczną lub osobiście dostarczając je do biura projektu – Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski, mail ops@lubienkujawski.pl

c) ocena otrzymanych zgłoszeń zostanie dokonana przez personel projektu i będzie przeprowadzona w oparciu o następujące kryteria:

Kryteria formalne:

  • wypełnienie i przekazanie do Biura Projektu – Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski dokumentacji zgłoszeniowej.

Kryteria podstawowe - obowiązkowe:

  • uczestnik jest osoba pełnoletnią (60+);
  • uczestnik nie bierze w innym projekcie objętym grantem w ramach projektu  grantowego LGD;
  • uczestnik zamieszkuje obszar gminy Lubień Kujawski.

Kryteria pomocnicze:

  • osoba niepełnosprawna: ze znacznym, średnim lub lekkim poziomem niepełnosprawności;
  • osoba samotna;
  • osoba korzystająca z Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027, Podprogram 2025;
  • kolejność zgłoszeń, w przypadku zgłoszeń ocenionych na tym samym poziomie.

d) ogłoszenie listy osób zakwalifikowanych wraz z listą rezerwową: w wyniku przeprowadzonej oceny zostanie przygotowana lista zakwalifikowanych uczestników projektu. Przygotowana zostanie również lista rezerwowa. Na liście rezerwowej zostaną także umieszczone osoby, które dostarczą dokumenty zgłoszeniowe po zakończeniu wyznaczonego terminu rekrutacji. Lista rezerwowa będzie uzupełniana przez cały okres trwania Projektu.

Kandydaci z listy rezerwowej zostaną zakwalifikowani do udziału w Projekcie, zgodnie z zajmowanym miejscem na liście, w przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy uczestników osoby pierwotnie przyjętej do Projektu. Lista zakwalifikowanych uczestników oraz lista rezerwowa będzie dostępna w biurze Beneficjenta – Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski.

6. Osoba chcąca uczestniczyć w projekcie, spełniająca warunki określone w § 3 jest zobowiązana wypełnić dokumentację zgłoszeniową dostarczyć ją do Biura Projektu do 20.10.2025 r.

7. Dokumentacja zgłoszeniowa jest dostępna na stronie internetowej www.lubienkujawski.pl oraz w wyznaczonych lokalizacjach:

Biuro Projektu:

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski

poniedziałek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30, wtorek od 7.30 do 16.00,

piątek od godz. 7.30 do 15.00.

Wyżej wymieniona lokalizacja jest również miejscem składania dokumentacji zgłoszeniowej.

8. Dokumentację zgłoszeniową stanowi:

a) Formularz rekrutacyjny do Projektu (1);

b) Oświadczenie uczestnika projektu (2);

c) dokument potwierdzający zamieszkiwanie na terenie gminy Lubień Kujawski, w postaci kserokopii decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, kopie rachunków lub faktur za odpady komunalne, lub inne równoważne dokumenty wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem złożenia formularza rekrutacyjnego, np. umowa najmu, karta pobytu (aktualna);

pomocniczo:

a) skierowanie do odbioru paczki żywnościowej w ramach korzystania z Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027, Podprogram 2025;

b) orzeczenie o niepełnosprawności.

9. Dokumenty potwierdzające status kandydata, o których mowa w pkt 8 muszą być aktualne na dzień ich złożenia, jak również na dzień podpisania Umowy uczestnictwa.

10. W przypadku tej samej liczby punktów, o kolejności na liście będzie decydować data wpływu dokumentacji zgłoszeniowej.

11. O wynikach rekrutacji kandydaci zostaną poinformowani drogą pisemną i/lub telefonicznie.

12. Zapewniony zostanie dostęp dla osób niepełnosprawnych (i ich asystentów), jest zainstalowana winda dla osób poruszających się wózkami inwalidzkimi z zastosowaniem rozwiązań bez barier architektonicznych.

13. Dokumenty złożone przez potencjalnych Uczestników Projektu nie podlegają zwrotowi.

14. Beneficjent zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rekrutacji lub wyznaczenia kolejnego naboru kandydatów aż do czasu zakwalifikowania grupy spełniającej wartości założone dla grupy uczestników Projektu.

15. Rekrutacja przeprowadzona będzie zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.

16. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie przed przystąpieniem do pierwszej formy wsparcia obowiązani są do podpisania „Umowy uczestnictwa w projekcie”. W sytuacji braku zgody na podpisanie umowy zakwalifikowany uczestnik zostanie skreślony z listy osób zakwalifikowanych do projektu, a na jego miejsce zostanie zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej.

 

§ 5.

FORMY WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU

 

1. Po zakwalifikowaniu do udziału w Projekcie wszystkie osoby będą mogły skorzystać m.in. z:

  • warsztatów kulinarnych –  raz w miesiącu po 3 godziny przez 7 miesięcy (od listopada 2025 r. do maja 2026 r. Łączna liczba planowanych godzin zajęć: 21 godzin.
  • Warsztaty zdrowego odżywiania - w wymiarze 1 godzina przez 7 miesięcy (od listopada 2025 r. do maja 2026 r.), w czerwcu odbędą się 2 warsztaty po 3 godziny oraz 1 warsztat w miesiącu lipcu – 3 godziny.  Łączna liczba planowanych warsztatów: 16 godzin.
  • zajęcia gimnastyczne – w wymiarze dwa razy w miesiącu po 3 godziny, przez 9 miesięcy (od listopada 2025 r. do lipca 2026 r.). Łączna liczba planowanych zajęć: 54 godziny.
  • Warsztaty z rękodzieła – w wymiarze dwa razy w miesiącu po 2 godziny przez 8 miesięcy (od listopada 2025 r. do czerwca 2026 r.).  Łączna liczba planowanych warsztatów: 32 godziny.
  • warsztaty z treningu pamięci – w wymiarze dwa razy w miesiącu po 2 godziny (od listopada 2025 r. do lipca 2026 r.) – łącznie 36 godzin.
  • zajęcia z policjantem – w wymiarze 1 raz w miesiącu po 2 godziny w miesiącach listopad 2025 r., styczeń, marzec, maj 2026 r. – łącznie 8 godzin.
  • Wyjazd do teatru - 2 wyjazdy – raz w miesiącu: listopad 2025 r., kwiecień 2026 r. Wyjazd zaplanowany na ok. 5 godzin. W ramach wyjazdu poniesione zostaną następujące koszty: bilety wstępu (15 uczestników + 1 opiekun),  koszt transportu, ubezpieczenie, obiad.
  • Wyjazd na koncert  -  1 wyjazd w miesiącu styczniu 2026 r. W ramach wyjazdu poniesione zostaną następujące koszty: bilety wstępu (15 uczestników + 1 opiekun),  koszt transportu, obiad, ubezpieczenie. Wyjazd zaplanowany na ok. 5 godzin.
  • Wyjazd na zwiedzanie i warsztaty  do Skarbca Fajansu – 1 raz w miesiącu czerwcu 2026 r. W ramach wyjazdu poniesione zostaną następujące koszty: (koszt transportu, zakup biletów, bilety na warsztaty, ubezpieczenie, obiad). Wyjazd zaplanowany na ok. 4 godziny.
  • Spotkanie integracyjno-aktywizacyjne z dziećmi z Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej wraz z warsztatami z rękodzieła – 1 raz w miesiącu grudniu 2025 r. dla 15 osób + zaproszeni goście. Spotkanie zaplanowano na ok. 5 godzin.
  • W lipcu 2026 r. na zakończenie projektu przewiduje się zorganizowanie happeningu zorganizowanego przez uczestników z udziałem osób z otoczenia beneficjantów projektu Uczestnicy happeningu wezmą udział w zajęciach z rękodzieła. Przewiduje się udział około 30 osób w happeningu (15 uczestników, oraz ok. 15 mieszkańców społeczności lokalnej).

Wszystkie działania w ramach projektu będą skierowane zarówno do kobiet jaki i mężczyzn, bez dyskryminowania kogokolwiek ze względu na jego płeć. Zajęcia w projekcie będą powszechnie dostępne w sposób niezależny od płci. Podczas promocji projektu nie będzie występowało słownictwo nacechowane płciowo. Przygotowanie materiałów w ramach projektu będzie zgodne z zasadami równości szans i niedyskryminacji oraz z zasadą równości kobiet i mężczyzn. Podczas działań informacyjnych, zajęć, zaplanowanych działań prowadzący warsztaty nie będą stosować pojęć różnicujących ze względu na płeć. Zajęcia będą prowadzone w sposób niestereotypowy, by uwrażliwić na kwestie równościowego dzielenia ról społecznych, rodzinnych oraz poszanowania odmienności innych osób.

 

§ 6.

PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU

 

1. Uczestnik Projektu zobowiązuje się do:

a) udostępnienia swoich danych osobowych, niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu oraz natychmiastowego informowania Personelu Projektu o każdorazowej zmianie danych kontaktowych (numer telefonu, adres do korespondencji) sytuacji zawodowej, rodzinnej i zdrowotnej oraz innych zdarzeniach mogących zakłócić lub uniemożliwić dalsze uczestnictwo w Projekcie;

b) potwierdzania obecności uczestnictwa w formach wsparcia własnoręcznym podpisem na liście obecności. W przypadku spodziewanej nieobecności lub nieobecności z powodów niezależnych od uczestnika lub działania tzw. siły wyższej przedłożyć usprawiedliwienie na okoliczność nieobecności w formie pisemnej w terminie do 2 dni od zaistnienia okoliczności;

c) przestrzegania ustalonego czasu trwania przewidzianych w ramach Projektu form wsparcia;

d) wypełniania zadań projektowych oraz współpracowania ze specjalistami prowadzącymi określone formy wsparcia;

d) przekazywania danych dotyczących swojej sytuacji po zakończeniu udziału w Projekcie potrzebne do wyliczenia wskaźników rezultatu bezpośredniego, tj. do 4 tygodni od zakończenia udziału w Projekcie;

e) poddania się czynnościom kontrolnym prowadzonym przez uprawnione podmioty w zakresie i miejscu obejmującym korzystanie z wybranych form wsparcia.

2. Uczestnik projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności, w przypadku gdy rezygnacja nastąpiła z ważnych powodów wynikających z:

a) działania siły wyższej;

b) ważnych przyczyn osobistych (losowych);

c) przyczyn natury zdrowotnej uniemożliwiających dalsze korzystanie ze wsparcia przewidzianego w projekcie.

3. Rezygnacja z udziału w projekcie wymaga zgłoszenia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji w terminie do 3 dni roboczych od momentu zaistnienia przyczyn powodujących konieczność przerwania udziału w Projekcie. Do oświadczenia należy załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające powyższe.

4. Po rezygnacji uczestnika w projekcie jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej, która potwierdzi chęć udziału w projekcie.

 

 

 

 

 

§ 7.

ZASADY WYKLUCZENIA Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

 

1. Uczestnik/Uczestniczka Projektu podlega wykluczeniu z uczestnictwa w Projekcie (skreśleniu z listy Uczestników Projektu) w przypadku:

a) naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu;

b) podania fałszywych informacji w dokumentacji zgłoszeniowej;

c) nieprzestrzegania zasad uczestnictwa zawartych w Umowie uczestnictwa.

2. Decyzję o ewentualnym wykluczeniu z uczestnictwa w Projekcie podejmuje Beneficjent.

3. Wykluczenie z uczestnictwa w Projekcie, o którym mowa w pkt.1, skuteczne jest od dnia doręczenia Uczestnikowi Projektu drogą pocztową (na adres wskazany w formularzu rekrutacyjnym) pisemnego oświadczenia o wykluczeniu z uczestnictwa w Projekcie oraz rozwiązaniu niniejszej umowy.

 

§ 8.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1. Regulamin wraz ze wzorem wszystkich dokumentów, o których w nim mowa jest dostępny do wglądu przez cały okres realizacji Projektu w Biurze Projektu: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski.

2. W uzasadnionych przypadkach Beneficjent zastrzega sobie prawo wniesienia zmian do niniejszego Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień.

3. Od decyzji Beneficjenta nie przysługuje odwołanie.

4. Szczegółowych informacji odnośne realizowanego projektu udziela Personel Projektu:

a) bezpośrednio w Biurze Projektu

b) pod numerem telefonu: +48 54/2555027

 

§ 9.

LISTA ZAŁĄCZNIKÓW

 

Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy do Projektu i deklaracja uczestnictwa w Projekcie

Załącznik nr 2 – Oświadczenie Uczestnika/Uczestniczki Projektu

Załącznik nr 3 – Umowa uczestnictwa w projekcie

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 17
Utworzono dnia: 29.10.2025

Historia publikacji

  • 29.10.2025 12:47, Anna Kilichowska
    Dodanie dokumentu: Regulamin rekrutacyjny